Systém řazení Kliktronic (elektrické řazení nebo také „rychlořazení“) se dá nejlépe popsat jako „elektronická noha“. Ovládá se dvěma tlačítky – obvykle namontovanými na levé straně řídítek. Tlačítka se pohodlně ovládají palcem.

Je to ideální řešení také pro invalidní jezdce, kterým

Osobní názory a doporučení Owena Hutchisona:

Každý jezdec preferuje při ovládání motocyklu něco jiného. Pokud se domníváte, že jste si pro svou potřebu vybrali z našich výrobků ten správný, potom si ho pořiďte. Pokud si ale nejste jisti, uvádím zde moje osobní preference a doporučení, který výrobek z našeho sortimentu zvolit.

Silnice, supermotard a jízda v terénu na cestovním enduru?
Zvolil bych Clake Two. Stejně tak v případě, že rádi silně brzdíte zadní brzdou. To je výhoda, kterou nabízí Clake Two. Pokud pravidelně používáte pro stisknutí páčky dva prsty, uvažoval bych také o Clake Two.

Enduro, cross country nebo trial?
Pro tento případ bych vybral Clake Pro Lever, protože umožňuje ovládat páčku jedním prstem a přitom dosáhnout požadovaného ovládání jak spojky, tak zadní brzdy. Některým jezdcům může chvíli trvat, než si na Pro Lever zvyknou. Je také velmi důležité jí správně nastavit. (Nastavení Clake Two pro dvoutakty je velmi snadné díky tomu, že zde nedochází téměř k žádnému brzdění motorem). Ale jakmile si zvyknete, používání správně vyladěné Pro Lever se stane samozřejmostí.

A co Dual Control? (možnost ovládání zadní brzdy levou rukou i pravou nohou)
Dual Control umožňuje zachovat funkční brzdový pedál i při montáži páček systémů Clake One, Clake Two a Clake Pro. Jeho použití nemá žádné nevýhody (s výjimkou dodatečných nákladů!). Takže obvykle doporučuji jej použít, protože usnadňuje přechod z nožního ovládání zadní brzdy na ruční. Osobně nemám Dual Control na žádné z mých motorek – trialový Gas Gas s Pro Lever, KTM motard s Clake Two a Beta RR300 s Pro Lever. Navíc lze samozřejmě systém Dual Control snadno odpojit, což vám umožní demontovat brzdový pedál s pumpou zadní brzdy. Můžete také zakoupit záslepku, pokud chcete demontovat sekundární pumpu Clake Dual Control. Na druhou stranu je k dispozici souprava, která převede čistě ruční ovládání na Dual Control.

K čemu je vhodná Clake SLR?
Clake Two a Clake Pro Lever nabízejí odlehčené ovládání spojky a mnohem více možností nastavení, než SLR. Ale jsou také dražší. Clake SLR je ekonomicky výhodný způsob, jak dosáhnout ovládání spojky i zadní brzdy na řídítkách. Ale osobně musím říci, že pokud bych chtěl Dual Control (možnost ovládání zadní brzdy rukou i nohou - např. při přechodu ovládání zadní brzdy z nožního na ruční), doporučil bych utratit více za Clake Two nebo Clake Pro Lever. Mají mnohem lepší systém zdvojeného ovládání. Pokud bych měl motocykl se spojkovou pumpou Brembo a automatickou spojkou a zároveň bych nechtěl zachovat brzdový pedál, uvažoval bych vážně o SLR. V takovémto případě funguje téměř stejně dobře, jako ostatní Clake systémy, ale je podstatně levnější.

Výkon SLR a pocit z jejího používání je lepší, pokud nemáte namontován systém Dual Control, a to díky přímému napojení na brzdový třmen. Pokud zvolíte SLR, doporučil bych také vysokotlaké hadičky, které oproti standardním mírně zlepšují výkon. Odhaduji, že zhruba o 10%, což může být znát zejména ke konci několikadenního náročného ježdění. Obě hadičky jsou vysoce kvalitní, teflonové, s nerezovým opletením a podle mého názoru stojí za to je pořídit. Tyto vysokotlaké hadičky jsou standardní pro páky Clake One, Two a Pro.

Kdybych měl omezený rozpočet, koupil bych SLR, který by určitě dostatečně vyhověl mým potřebám. Navíc to nemusí být konečné řešení. Ale myslím, že i SLR je za svou cenu velkým přínosem. A mít možnost ručně ovládat zadní brzdu je přeci skvělé!

Doufám, že moje poznámky byly užitečné.
Váš
Owen Hutchison