Clake ONE

Clake One byl jedním z našich prvních výrobků. Jedná se o systém spojky a zadní brzdy v jedné páčce, který nejdříve vystaví spojku a potom aktivuje zadní brzdu. Je určen jako doplnění k automatické spojce již namontované na motocyklu. Pro motocykl, kde není namontována automatická spojka (např. typu Rekluse), doporučujeme vybavit spíše systémem Clake Two nebo Clake Pro Lever.

Když začnete přitahovat páčku k řídítkům, nejprve se vystaví spojka a potom začne brzdit zadní brzda. Bod v pohybu páčky, kdy začne brzdit zadní brzda, je nastavitelný. Clake One je vybaven naším jedinečným systémem, který vyvažuje sílu potřebnou k vystavení spojky. Navíc je možné pomocí našich různě tvarovaných vaček systém ideálně nastavit pro různé motocykly a pro různé požadavky jezdců. Clake One je k dispozici buď v provedení pouze pro ruční provoz (nahradí kompletně váš pedál zadní brzdy, který můžete odstranit) nebo pro zdvojenou funkci (Dual control). To znamená, že brzdový pedál zůstane zachován a plně funkční. Můžete tak pro brzdění zadní brzdy kdykoliv použít buď páčku systému Clake One nebo brzdový pedál.

Všechny hlavní komponenty jsou obráběny na CNC strojích z vysoce kvalitních hliníkových slitin, a to včetně páčky, která je vyrobena z velmi pevné slitiny 6061. Navíc je sklopná, aby se zabránilo jejímu poškození. Systém Clake One je dodáván jako komplet se všemi hadičkami, kovovými koncovkami, těsnicími podložkami a vačkami pro montáž na motocykl.

Systém Dual Control

Záleží na vás, zda brzdový pedál odstraníte nebo jej na motocyklu zachováte. Pokud se rozhodnete ponechat si jej, můžete si objednat Clake One ve verzi  Dual Control, která umožňuje plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Klikněte zde pro více informací.


Často kladené otázky

Trvá dlouho, než se přizpůsobí Clake One?

Jezdci, kteří dříve jezdili na kole, si obvykle na brzdění zadní brzdy rukou zvyknou okamžitě. Ostatní říkají, že potřebovali na přizpůsobení několik hodin. Většina jezdců mačká spojku jen tak, aby mohli přeřadit. Ti, kteří jsou zvyklí spojku mačkat až k řídítkům, mohou zjistit, že tak nechtěně aktivují také zadní brzdu. Ale velmi rychle se přizpůsobí a zjistí, že spojku stačí pro řazení stisknout jen částečně, aby zadní brzda nebyla aktivována.

Je Clake One snadno poškoditelná?

Není, ale přesto doporučujeme použití kvalitních chráničů páček a rukou. Páčka je navržena tak, aby se v případě nutnosti sklopila. Tím se minimalizuje možnost zlomení. Teflonové štítky chrání vnitřek před vniknutím nečistot.

Je potřeba vynaložit velkou sílu k ovládání páčky spojky i zadní brzdy?

Ne, Clake One používá systém vyvažování síly, který snižuje sílu potřebnou k mačkání páčky. Zadní brzda využívá stejné vlastnosti a ergonomii jako naše SLR, aby bylo dosaženo vynikajícího brzdného účinku.

Mohu Clake One přemontovat na jiný motocykl?

Ano. Navíc sortiment vaček umožňuje jemné doladění. Pokud budete chtít namontovat Clake One na motocykl s lankem ovládanou spojkou, budete potřebovat naši hydraulickou konverzní sadu. Je potřeba dbát na použití správné kapaliny (minerální olej nebo DOT kapalina). Kontaktujte nás pro více informací.

Co mám dělat, pokud by mi standardní nastavení nevyhovovalo?

Pokud při objednávání vašeho modelu Clake One zadáte svůj model motocyklu a zamýšlené použití, instalujeme vhodné vnitřní vačky. Pokud vám nastavení nebude vyhovovat, obraťte se na nás a my vám rádi poradíme s použitím správných vaček. Ty lze snadno během pár minut vyměnit a stojí 404 Kč za kus.

Mám malé ruce, bude pro mě Clake One vhodná?

Ano. Pro Lever je k dispozici s různými úchyty páčky, což může být opět specifikováno při objednávce. Nebo může být změna provedena zpětně pomocí výměny vačky.

Je obtížné Clake One namontovat?

Je zapotřebí jen základních znalostí o odvzdušňování brzdových a spojkových systémů. Vakuový odvzdušňovač proces usnadňuje. Instruktážní video o instalaci naleznete zde na našich webových stránkách. Nejdůležitější je trpělivost, protože proces dokonalého odvzdušnění celého systému může trvat delší dobu.

Není Clake One příliš drahý na to, že můj motocykl nezrychlí?

Všechny výrobky Clake vyrábíme sami bez využití externích dodavatelů. Je to z důvodů zachování nejvyšší kontroly kvality. Věříme, že je to daleko důležitější, než snaha o snížení ceny využitím zahraničních subdodavatelů. Všechny produkty Clake mají za cíl větší kontrolu nad motocyklem, což umožňuje lepší techniku a větší bezpečnost jízdy. To vše také umožňuje rychlejší jízdu. Výrobky Clake mohou být vždy přemontovány na váš příští motocykl a tím je lze považovat za dlouhodobou investici do bezpečnější a dokonalejší jízdy.

Nemohu se rozhodnout, zda mi Clake One bude vyhovovat. Máte pro mě nějakou radu?

Podívejte se zde na našich stránkách do záložky „Který typ Clake?“ na stručný přehled jednotlivých produktů Clake. Konstruktér všech výrobků naší společnosti – Owen Hutchison – zde přidal také svůj osobní názor a doporučení nejvhodnějšího typu Clake (Clake One, Clake Two nebo Clake Pro Lever) pro konkrétní styl jízdy a určitý terén. Můžete zde také kliknout na tabulku srovnávající technické údaje všech výrobků Clake. Doufáme, že tyto informace vám pomohou vybrat si ten nejvhodnější výrobek Clake.

Systém Dual Control  – zachování pedálu zadní brzdy

Všechny modely Clake One, Two a Prolever mají možnost pracovat v unikátním zdvojeném systému, který nabízí možnost plynulého přecházení z ručního na nožní ovládání zadní brzdy, a to při zachování konzistentního brzdného tlaku a dokonalého pocitu z jízdy.

Pokud plánujete používat ruční i nožní ovládání, tento systém je ideální jak z hlediska přechodu mezi režimy provozu, tak z hlediska prudkého brzdění i citlivosti.

Toho je dosaženo pomocí dvou samostatných hydraulických okruhů a jejich mechanického propojení. Maximálního brzdného výkonu je dosaženo hydraulickým okruhem, který přímo propojuje brzdovou pumpu Clake  se zadním brzdovým třmenem. Oddělený hydraulický okruh propojuje standardní brzdovou pumpu ovládanou pedálem s pracovním válcem na pravé straně tělesa Clake. Tento píst pracovní pumpy tlačí přes válečkové ložisko a vahadlo na píst zadní brzdy v Clake One (viz obrázek).

Souprava Clake Dual Control se skládá z pracovního válce, který se našroubuje na těleso Clake, z hydraulické hadičky a potřebných šroubení.