Páčka kombinující dvě funkce – spojka & brzda – Clake Pro Lever je spojka se sníženou ovládací silou v kombinaci s ruční zadní brzdou. Stejně jako Clake Two, používá náš speciální mechanismus, který snižuje ovládací sílu bez přepákování. Na rozdíl od Clake Two je Clake Pro Lever vybaven pouze jednou páčkou, která nejprve vystaví spojku a pak postupně aktivuje zadní brzdu.
V situacích, kdy není zapotřebí brzdit zadní brzdou, můžete páčku mačkat jen na jejím konci. To eliminuje aktivaci zadní brzdy. Ergonomie této páčky zaručuje, že jezdci budou umět využívat výhod systému Clake Pro Lever během několika minut.
Stejně jako Clake Two je i Pro Lever plně nastavitelný díky celé řadě různě tvarovaných vaček. A stejně tak zabraňuje zablokování (chcípnutí) motoru při brzdění, protože kdykoliv použijete zadní brzdu, spojka se automaticky vystaví. Díky tomu se stal velmi oblíbenou alternativou pro automatické spojky, a to zejména pro jezdce, kteří stále chtějí mít spojku pod úplnou kontrolu.
Výhody Clake Pro Lever
- Ještě jednodušší ovládání než u Clake Two.
- Možnost vystavit pouze spojku stisknutím páčky na jejím konci.
- Snadné ovládání spojky zamezuje tvrdnutí svalů na rukou, umožňuje ovládání jen jedním prstem a tím pevnější držení řídítek.
- Ochrana proti chcípnutí motoru, protože spojka vystaví dříve než se aktivuje zadní brzda
- Pravá noha nemusí být na stupačce, což usnadňuje stabilitu při brzdění do pravotočivé zatáčky.
- Pravá noha může zůstat v optimální pozici na stupačce bez ohledu na brzdění zadní brzdou.
- Velký náklon v ostrých zatáčkách neomezuje použití zadní brzdy.
- Snadný přechod z brzděného smyku do „power slidu“ při výjezdu ze zatáček.
- Mnohem snazší použití zadní brzdy při jízdě po zadním kole zabrání převrácení.
- Snadnější brzdění při jízdě z prudkého svahu.
- Lepší kontrola nad motocyklem při pokročilých technikách, jako je „pivot turn“ (otočení motorky do protisměru postavením na zadní kolo a přetočením).
- Snazší rozjezd do strmých svahů s oběma nohama na zemi.
- Přístup k zadní brzdě v hlubokých kolejích nebo těsných prostorech.
- Možnost použití zadní brzdy, pokud vedete motocykl vedle sebe z prudkého kopce.
- Možnost ovládání zadní brzdy i přes to, že díky jezdecké chybě je pravá noha mimo stupačku.
- Nedojde k zastavení motoru, pokud použijete zadní brzdu při skoku, abyste motocykl naklonili dopředu.
- Nedojde k zastavení motoru při prudkém (panickém) dupnutí na brzdový pedál.
- Vhodné pro začátečníky, kteří se rozjíždí i zastavují s oběma nohama na zemi.
- Ideální pro jezdce s postižením nebo zraněním, které omezuje použití pravé nohy.
Technické informace k Clake Pro Lever
Clake Pro Lever používá podobnou technologii jako Clake SLR, díky které dosáhne mnohem většího brzdného výkonu než ostatní systémy levoruční zadní brzdy (LHRB). Využívá také stejný systém vyvažování síly, jako má spojka Clake One Light Clutch. Výrazně se tím snižuje síla potřebná k ovládání spojky.
Kromě nastavení překrytí spojky a zadní brzdy je k dispozici také široká škála různě tvarovaných vaček, díky kterým můžete přesně vyladit dávkování spojky a zadní brzdy. Všechny hlavní komponenty jsou obráběné na CNC strojích bez využití externích subdodavatelů a jsou vyrobeny ze slitiny hliníku třídy 6061, používané při výrobě letadel. Cílem je udržet nejvyšší úroveň kvality.
Systém Dual Control
Zadní brzdový pedál je možné zcela odstranit nebo zvolit systém Dual Control. Tento systém obsahuje všechny komponenty potřebné k tomu, aby mohl být brzdový pedál zachován a plně funkční. Díky němu tak můžete plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Popis funkce systému Dual Control najdete dole na stránce ZDE.
Často kladené otázky
I když jsou si oba systémy velmi podobné, existují zde zásadní rozdíly. I když je Clake Two velmi snadno ovladatelný, ovládání Clake Pro Lever je dokonce ještě snadnější, protože má jen jednu páčku. Také páčka Pro Lever je tvarována tak, aby umožnila použití dvou prstů, pokud budete chtít. Vzájemné překrytí aktivace spojky a brzdy může být navíc nastaveno za jízdy jednoduchým přesunutím tlaku prstu po délce páčky, zatímco nastavení Clake Two se provádí pomocí snadno přístupného šroubu. Podívejte se zde na našich stránkách do záložky „Který typ Clake?“, kde náš konstruktér uvádí příklady, kdy je který systém vhodnější v závislosti na terénu a stylu jízdy.
Jezdci, kteří dříve jezdili na kole, si obvykle na brzdění zadní brzdy rukou zvyknou okamžitě. Ostatní uvádějí, že potřebovali na přizpůsobení několik hodin. Většina jezdců mačká spojku jen tak, aby mohli přeřadit. Jezdci zvyklí spojku mačkat až k řídítkům mohou zjistit, že tak nechtěně aktivují také zadní brzdu. Ale velmi rychle se přizpůsobí a zjistí, že spojku stačí pro řazení stisknout jen částečně, aby zadní brzda nebyla aktivována.
Ne, na rozdíl od Clake Two poskytuje Pro Lever prostor pro dva prsty. Ale protože je díky našemu systému daleko snazší páčku stisknout, mnoho jezdců přešlo na ovládání jedním prstem, protože jim to umožnilo lépe držet řídítka.
Není, ale přesto doporučujeme použití kvalitních chráničů páček a rukou. Pro vytvoření dostatečného prostoru pro Clake Pro Lever pod chráničem může být zapotřebí použít distanční vložku. Páčka je navržena tak, aby se v případě potřeby sklopila. Tím se minimalizuje riziko poškození. Vnitřek systému chrání před poškozením teflonové štítky.
Ne, Clake Pro Lever používá systém vyvažování síly, který snižuje sílu potřebnou k mačkání páčky. Zadní brzda využívá stejné vlastnosti a ergonomii jako naše SLR, aby bylo dosaženo vynikajícího brzdného účinku.
Ano, rozsah vaček umožňuje jemné doladění. Pokud budete chtít namontovat Clake Pro Lever na motocykl s lankem ovládanou spojkou, budete potřebovat naši hydraulickou konverzní sadu. Je třeba dbát na použití správné kapaliny (minerální olej nebo DOT kapalina). Kontaktujte nás pro více informací.
Pokud při objednávání vašeho modelu Clake Pro Lever zadáte svůj model motocyklu a zamýšlené použití, instalujeme vhodné vnitřní vačky. Pokud vám nastavení nebude vyhovovat, obraťte se na nás a my vám rádi poradíme s použitím správných vaček. Ty lze snadno během pár minut vyměnit a stojí 404 Kč za kus.
Ano. Clake pro Lever je k dispozici s různými úchyty páčky, což může být specifikováno při objednávce. Nebo může být změna provedena zpětně pomocí výměny vačky.
Je zapotřebí jen základních znalostí o odvzdušňování brzdových a spojkových systémů. Vakuový odvzdušňovač proces usnadňuje. Instruktážní video k instalaci naleznete zde na našich webových stránkách. Při odvzdušňování buďte velmi trpěliví, protože proces dokonalého odvzdušnění celého systému může trvat delší dobu.
Všechny výrobky Clake vyrábíme sami bez využití externích dodavatelů. Je to z důvodů zachování nejvyšší kvality. Věříme, že je to daleko důležitější, než snaha o snížení ceny využitím zahraničních subdodavatelů. Všechny produkty Clake mají za cíl větší kontrolu nad motocyklem, což umožňuje lepší techniku a větší bezpečnost jízdy. To vše také umožňuje rychlejší jízdu. Výrobky Clake mohou být vždy přemontovány na váš příští motocykl a tím je lze považovat za dlouhodobou investici do bezpečnější a dokonalejší jízdy.
Podívejte se zde na našich stránkách do záložky „Který Clake?“ na stručný přehled jednotlivých produktů Clake. Konstruktér všech výrobků naší společnosti – Owen Hutchison – zde přidal také svůj osobní názor a doporučení nejvhodnějšího typu Clake (Clake One, Clake Two nebo Clake Pro Lever) pro konkrétní styl jízdy a určitý terén. Můžete zde také kliknout na
tabulku srovnávající všechny technické údaje o každém výrobku Clake. Doufejme, že tyto informace vám pomohou vybrat si ten nejvhodnější výrobek Clake.