Clake SLR je ručně ovládaná zadní brzda, někdy nazývaná také jako LHRB (Left Hand Rear Break). Nejedná se o systém převzatý z jízdních kol, SLR je speciálně navržena pro motocykly. Nabízí mnohem lepší ergonomii, daleko větší výkon a lepší pocit z ovládání než jiné systémy trhu. Zanechává zároveň dostatek prostoru pro většinu přepínačů. Je tedy zároveň nejkompaktnějším dostupným systémem.
Clake SLR se hodí na jakýkoliv motocykl se spojkovou pumpou Brembo PS10 – což zahrnuje většinu modelů KTM, Beta, Husqvarna, Husaberg, GasGas, TM a mnoho dalších. Je vhodný jak pro motocykly se standardními spojkami, tak zejména pro ty, které jsou vybaveny automatickou spojkou (např. typu Rekluse). Má páčku zakončenou kuličkou (dle FIM předpisů) a dostatečně velkou nádržku na brzdovou kapalinu, abyste ji nemuseli doplňovat s postupným opotřebením brzdových destiček.
Pro zajištění kontroly té nejvyšší kvality vyrábíme celou Clake SLR sami, bez využití externích dodavatelů. Hlavní součásti jsou obráběné na CNC strojích z polotovaru ze slitiny hliníku 6061. Páčka se otáčí na vysoce kvalitních utěsněných kuličkových ložiscích. Páčka je snadno nastavitelná na dosah prstů a je sklopná, aby nedošlo k jejímu poškození. Je také vybavena velmi kvalitní teflonovou hadičkou s opletením.
Pokud si přejete zachovat zadní brzdový pedál, objednejte Clake SLR Dual Control. Použitím volitelné sady s hadičkou máte také možnost výměny funkcí páček. To znamená, že páčka SLR bude ovládat spojku a páčka Brembo bude ovládat zadní brzdu.
Výhody Clake SLR
- Pravá noha nemusí být na stupačce při brzdění do pravé zatáčky, ale pomáhá udržet stabilitu.
- Konzistentní použití zadní brzdy bez ohledu na to, jak nerovný je terén.
- Vaše pravá noha si zachovává optimální polohu na stupačce bez ohledu na brzdění.
- Naklonění motocyklu v ostrých zatáčkách neovlivňuje přístup k zadní brzdě.
- Mnohem snazší použití zadní brzdy při jízdě po zadním kole zabrání převrácení.
- Možnost brzdění i v případě, že se potřebujete opřít pravou nohou, např. v prudkých svazích.
- Snazší rozjezd do strmých svahů s oběma nohama na zemi.
- Přístup k zadní brzdě, pokud vedete motocykl vedle sebe ze strmého svahu.
- Možnost ovládání zadní brzdy i přes to, že díky jezdecké chybě je pravá mimo stupačku.
- Ideální pro jezdce s postižením nebo zraněním, které omezuje použití pravé nohy.
Systém Dual Control
Zadní brzdový pedál je možné zcela odstranit nebo zvolit systém Dual Control. Tento systém umožní zachovat brzdový pedál, takže můžete plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Popis funkce systému Dual Control najdete dole na stránce ZDE.