Clake TWO

Dvoupáčková kombinace spojky a brzdy – Clake Two je snadno ovladatelná spojka se sníženou ovládací silou v kombinaci s ruční zadní brzdou. Jedná se o univerzálnější verzi modelu Clake One, protože má dvě oddělené páčky, které umožňují zcela nezávislé použití spojky a zadní brzdy. Nepotřebuje pracovat ve spojení s automatickou spojkou, i když podle některých jezdců je to nejlepší možná kombinace.

Vnitřní páčka ovládá pouze spojku a samozřejmě využívá náš speciální mechanismus ke snížení ovládací síly. Vnější páčka ovládá zadní brzdu a zároveň nabízí možnost současně ovládat spojku přes nastavitelný regulátor, pokud je to potřeba. Clake Two je nejvšestrannější ze všech produktů společnosti Clake.

Pokud se rozhodnete pro verzi s dvoupáčkovým ovládáním, můžete svůj motocykl ovládat stejně jako s běžnou spojkou ovládanou jedním prstem (se sníženou ovládací silou). Máte však také možnost používat další prst k ovládání zadní brzdy. Jezdec si rovněž může jedním prstem během okamžiku přehmátnout z páčky na páčku a zvolit mezi ovládáním samotné spojky nebo zadní brzdy (případně brzdy společně se spojkou).

Výhody Clake Two

  • Schopnost samostatně (ručně) ovládat spojku nebo zadní brzdu.
  • Lehké ovládání spojky umožňuje mačkat páčku jedním prstem, tím pádem pevněji držet řídítka. Zabraňuje tak tvrdnutí svalů předloktí.
  • Snadné nastavování uvolňování spojky při použití zadní brzdy (ochrana proti chcípnutí motoru).
  • Pravá noha nemusí být na stupačce, pokud potřebujete udržovat stabilitu při brzdění do pravotočivé zatáčky.
  • Pravá noha zůstává v optimální poloze na stupačce bez ohledu na brzdění.
  • Velký náklon motocyklu v ostrých zatáčkách neovlivňuje použití zadní brzdy.
  • Snadný přechod z brzděného smyku do „power slidu“ při výjezdu ze zatáček.
  • Mnohem snazší použití zadní brzdy při jízdě po zadním kole zabrání převrácení.
  • Snadnější brzdění při jízdě z prudkého svahu.
  • Lepší kontrola nad motocyklem při pokročilých technikách, jako je „pivot turn“ (otočení motorky do protisměru postavením na zadní kolo a přetočením).
  • Snazší rozjezd do strmých svahů s oběma nohama na zemi.
  • Přístup k zadní brzdě v hlubokých kolejích nebo těsných prostorech.
  • Možnost použití zadní brzdy, pokud vedete motocykl vedle sebe z prudkého kopce.
  • Možnost ovládání zadní brzdy i přes to, že díky jezdecké chybě je pravá mimo stupačku.
  • Nedojde k zastavení motoru, pokud použijete zadní brzdu při skoku, abyste motocykl naklonili dopředu.
  • Nedojde k zastavení motoru při prudkém (panickém) dupnutí na brzdový pedál.
  • Vhodné pro začátečníky, kteří se rozjíždí i zastavují s oběma nohama na zemi.
  • Ideální pro jezdce s postižením nebo zraněním, které omezuje použití pravé nohy.

Technické informace k Clake Two

Clake Two používá podobnou technologii jako Clake SLR, díky které dosáhne mnohem většího brzdného výkonu než ostatní systémy levoruční zadní brzdy (LHRB). Využívá také stejný systém vyvažování síly, jako má spojka Clake One Light Clutch. Výrazně se tím snižuje síla potřebná k ovládání spojky.

Můžete nastavovat stupeň překrytí spojky a brzdy, aniž byste museli sundat rukavice. K dispozici je také široká škála vaček, které lze použít pro přesné vyladění spojky a zadní brzdy. Všechny hlavní komponenty jsou obráběné na CNC strojích a jsou vyrobeny ze slitiny hliníku třídy 6061, používané při výrobě letadel. Cílem je udržet nejvyšší úroveň kvality.

Systém Dual Control

Zadní brzdový pedál je možné zcela odstranit nebo zvolit systém Dual Control. Tento systém umožní zachovat brzdový pedál, takže můžete plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Klikněte zde pro více informací o systému Dual Control.


Často kladené otázky

Jak dlouho trvá, než si na Clake Two zvyknu?

Jezdci, kteří dříve jezdili na kole, si obvykle na brzdění zadní brzdy rukou zvyknou okamžitě. Ostatní říkají, že potřebovali na přizpůsobení několik hodin.

Musím páčky mačkat jedním prstem?

Clake Two je navržen tak, aby se ovládal jedním prstem. Je to ideální způsob, protože umožňuje pevněji držet řídítka. Jezdci, kteří jsou již zvyklí používat jeden prst pro ovládání spojky, se přizpůsobí velmi rychle. Mnoho jezdců chce ovládat spojku jedním prstem, ale jejich standardní ovládání spojky je pro ně příliš těžké pro zmáčknutí jedním prstem. Daleko lehčí ovládání spojky Clake Two umožňuje snadno zmáčknout spojkovou páčku jedním prstem. Jezdci, kteří by však chtěli používat více než jeden prst, by měli raději zvážit objednání systému Clake Pro Lever.

Je Clake Two snadno poškoditelný?

Není, ale přesto doporučujeme použití kvalitních chráničů páček a rukou. Pro vytvoření dostatečného prostoru pro Clake Two pod chráničem může být zapotřebí použít distanční vložku. Páčky jsou navrženy tak, aby se v případě potřeby sklopily. Tím se minimalizuje riziko poškození. Vnitřek systému chrání před poškozením teflonové štítky.

Je těžké mačkat páčku spojky a zadní brzdy?

Ne, Clake Two používá systém vyvažování síly, který snižuje sílu potřebnou k mačkání páčky. Zadní brzda využívá stejné vlastnosti a ergonomii jako naše SLR, aby bylo dosaženo vynikajícího brzdného účinku.

Mohu Clake SLR přemontovat na jiný motocykl?

Ano, a rozsah vaček umožňuje jemné doladění. Pokud budete chtít namontovat Clake Two na motocykl s lankem ovládanou spojkou, budete potřebovat naši hydraulickou konverzní sadu. Je třeba dbát na použití správné kapaliny (minerální olej nebo DOT kapalina). Kontaktujte nás pro více informací.

Co mám dělat, pokud by mi standardní nastavení nevyhovovalo?

Pokud při objednávání vašeho modelu Clake Two zadáte svůj model motocyklu a zamýšlené použití, instalujeme vhodné vačky. Pokud vám nastavení nebude vyhovovat, obraťte se na nás a my vám rádi poradíme s použitím správných vaček. Ty lze snadno během pár minut vyměnit a stojí 404 Kč za kus.

Mám malé ruce, bude pro mě Clake Two vhodná?

Ano. Clake Two je k dispozici s různými úchyty páčky, což může být specifikováno při objednávce. Nebo může být změna provedena zpětně pomocí výměny vačky.

Je obtížné Clake Two namontovat?

Je zapotřebí jen základních znalostí o odvzdušňování brzdových a spojkových systémů. Vakuový odvzdušňovač proces usnadňuje. Instruktážní video k instalaci naleznete na našich webových stránkách. Při odvzdušňování buďte velmi trpěliví, protože proces dokonalého odvzdušnění celého systému může trvat delší dobu.

Není Clake Two příliš drahý na to, že můj motocykl nezrychlí?

Všechny výrobky Clake vyrábíme sami bez využití externích dodavatelů. Je to z důvodů snahy o zachování nejvyšší kvality. Věříme, že je to daleko důležitější, než snaha o snížení ceny využitím zahraničních subdodavatelů. Všechny produkty Clake mají za cíl větší kontrolu nad motocyklem, což umožňuje lepší techniku a větší bezpečnost jízdy. To vše umožňuje rychlejší jízdu. Výrobky Clake mohou být vždy přemontovány na váš příští motocykl a tím je lze považovat za dlouhodobou investici do bezpečnější a dokonalejší jízdy.

Nemohu se rozhodnout, zda mi Clake Two bude vyhovovat. Máte pro mě nějakou radu?

Podívejte se zde na našich stránkách do záložky „Který typ Clake?“ na stručný přehled jednotlivých produktů Clake. Konstruktér všech výrobků naší společnosti – Owen Hutchison – zde přidal také svůj osobní názor a doporučení nejvhodnějšího typu Clake (Clake One, Clake Two nebo Clake Pro Lever) pro konkrétní styl jízdy a určitý terén. Můžete zde také kliknout na tabulku srovnávající všechny technické údaje o každém výrobku Clake. Doufáme, že tyto informace vám pomohou vybrat si ten nejvhodnější výrobek Clake.