Dvoupáčková kombinace spojky a brzdy – Clake Two je snadno ovladatelná spojka se sníženou ovládací silou v kombinaci s ruční zadní brzdou. Jedná se o univerzálnější verzi modelu Clake One, protože má dvě oddělené páčky, které umožňují zcela nezávislé použití spojky a zadní brzdy. Nepotřebuje pracovat ve spojení s automatickou spojkou, i když podle některých jezdců je to nejlepší možná kombinace.
Vnitřní páčka ovládá pouze spojku a samozřejmě využívá náš speciální mechanismus ke snížení ovládací síly. Vnější páčka ovládá zadní brzdu a zároveň nabízí možnost současně ovládat spojku přes nastavitelný regulátor, pokud je to potřeba. Clake Two je nejvšestrannější ze všech produktů společnosti Clake.
Pokud se rozhodnete pro verzi s dvoupáčkovým ovládáním, můžete svůj motocykl ovládat stejně jako s běžnou spojkou ovládanou jedním prstem (se sníženou ovládací silou). Máte však také možnost používat další prst k ovládání zadní brzdy. Jezdec si rovněž může jedním prstem během okamžiku přehmátnout z páčky na páčku a zvolit mezi ovládáním samotné spojky nebo zadní brzdy (případně brzdy společně se spojkou).
Výhody Clake Two
- Schopnost samostatně (ručně) ovládat spojku nebo zadní brzdu.
- Lehké ovládání spojky umožňuje mačkat páčku jedním prstem, tím pádem pevněji držet řídítka. Zabraňuje tak tvrdnutí svalů předloktí.
- Snadné nastavování uvolňování spojky při použití zadní brzdy (ochrana proti chcípnutí motoru).
- Pravá noha nemusí být na stupačce, pokud potřebujete udržovat stabilitu při brzdění do pravotočivé zatáčky.
- Pravá noha zůstává v optimální poloze na stupačce bez ohledu na brzdění.
- Velký náklon motocyklu v ostrých zatáčkách neovlivňuje použití zadní brzdy.
- Snadný přechod z brzděného smyku do „power slidu“ při výjezdu ze zatáček.
- Mnohem snazší použití zadní brzdy při jízdě po zadním kole zabrání převrácení.
- Snadnější brzdění při jízdě z prudkého svahu.
- Lepší kontrola nad motocyklem při pokročilých technikách, jako je „pivot turn“ (otočení motorky do protisměru postavením na zadní kolo a přetočením).
- Snazší rozjezd do strmých svahů s oběma nohama na zemi.
- Přístup k zadní brzdě v hlubokých kolejích nebo těsných prostorech.
- Možnost použití zadní brzdy, pokud vedete motocykl vedle sebe z prudkého kopce.
- Možnost ovládání zadní brzdy i přes to, že díky jezdecké chybě je pravá mimo stupačku.
- Nedojde k zastavení motoru, pokud použijete zadní brzdu při skoku, abyste motocykl naklonili dopředu.
- Nedojde k zastavení motoru při prudkém (panickém) dupnutí na brzdový pedál.
- Vhodné pro začátečníky, kteří se rozjíždí i zastavují s oběma nohama na zemi.
- Ideální pro jezdce s postižením nebo zraněním, které omezuje použití pravé nohy.
Technické informace k Clake Two
Clake Two používá podobnou technologii jako Clake SLR, díky které dosáhne mnohem většího brzdného výkonu než ostatní systémy levoruční zadní brzdy (LHRB). Využívá také stejný systém vyvažování síly, jako má spojka Clake One Light Clutch. Výrazně se tím snižuje síla potřebná k ovládání spojky.
Můžete nastavovat stupeň překrytí spojky a brzdy, aniž byste museli sundat rukavice. K dispozici je také široká škála vaček, které lze použít pro přesné vyladění spojky a zadní brzdy. Všechny hlavní komponenty jsou obráběné na CNC strojích a jsou vyrobeny ze slitiny hliníku třídy 6061, používané při výrobě letadel. Cílem je udržet nejvyšší úroveň kvality.
Systém Dual Control
Zadní brzdový pedál je možné zcela odstranit nebo zvolit systém Dual Control. Tento systém umožní zachovat brzdový pedál, takže můžete plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Popis funkce systému Dual Control najdete dole na stránce ZDE.